19 Ocak 2019 Cumartesi

ÖYKÜ


EMİR NAME’YLE EVLENECEK Mİ?
Emir, Yeni Boğaziçi köyünde oturan genç, havalı, paralı bir delikanlı…  Uzun boylu, atletik, esmer, yeşil gözlü, otuzuna yakın… Yakışıklı olduğu için genç kızların yüreğini hoplatıyor, çapkın çocuk… Name, Mağusa ’da yaşayan, gelecek hayalleri olan güzel, etine dolgun, sarışın bir kadın… Başarısız bir evlilik deneyimi ardından ayrılmış, ailesinin yanına dönmüş; çocuğu yok, yeni bir evlilik hayali kuruyor; o da diğer kadınlar gibi anne olmak istiyor. Aralarında söz kesmişler… Name, Emir’i evliliğe ikna etmeye çalışırken, Emir sürekli kaçamak yanıtlar vererek uzatmalı bir aşk ilişkisi peşinde…
Name: Evet, anlat bakalım Emir? Evlendikten sonra nereye taşınacağız? Beni ne doktorlar, mühendisler istedi de gitmedim… Doğrusu, bana prenses hayatı yaşatacaksın diye ümit ederim. Evlenip kiralarda sürünmek istemem, annem de istemez hem… Damat dediğin elini taşın altına koyar, karısını gül gibi yaşatır der… E, ne yapacağız, nereye yerleşeceğiz evlenince?
Emir: Name ’cim Yeni Boğaziçi’nde babamın bir dönüm arazisi var, orayı ilerde inşaat şirketine vereceğiz, on katlı apartman yapacak, bize de üç tane daire verecekmiş… Bekleriz.
Name: Neyi beklersiniz?
Emir: Emirnamenin iptalini bekleriz… Hükümet Mağusa’yla İskele ’de apartman yapılmasın diye bir emirname çıkaracakmış, karar iptal edilsin de bizim arazi değerlensin diye bekleriz.
Name: Bana ne hükümetten, emirnameden! E, bizim evliliğimiz ne olacak, ne zaman evleneceğiz Emir biz? Ben senin umurunda mıyım? Bizim evliliğimiz hükümete mi bağlıdır yani? (Ühü ühü ühü…)
Emir: Ağlama aşkım, tabi ki umurumdasın, hem de her zaman… Ama her şeyin bir sırası var, her şey hal usul inan… Acele evlenip de ne yapacağız? Şeker suya mı düştü?
Name: Acele evlenip de ne yapacakmışız, lafa bak! Otuz beş yaşıma geldim Emir Bey! Ne zaman anne olacağım ben? Yaşım geçiyor yaşım!
Emir: Yahu, biraz geç anne olursan ne olur tatlım? Hem hayat tecrüben arttığı için daha iyi bakarsın çocuğumuza, muntazam ilgilenirsin, ihtiyaçlarını daha kolay giderirsin.
Name: Ben ev ve çocuk isterim, artık evlenelim derim; sen sonra anne ol dersin… Nasıl anlaşacağız biz Emir?
Emir: Ne demek nasıl anlaşacağız aşk böceğim?  Bak hükümete, dörtlü koalisyon kurdular, gül gibi geçinip gidiyorlar... Biz iki kişi mi anlaşamayacağız?
Name: Aklını hükümetle bozmuşsun sen Emir, hükümeti düşündüğün kadar beni düşünmüyorsun! İki de bir de lafı getirip hükümete, icraata bağlıyorsun. Ben seninle evlenemem Emir, söz yüzüğümüzü atacağım ben, al istemem artık!
Emir: Canım, aklını mı kaçırdın sen Allah aşkına? Bir emirname ve evlilik konusunun aramızda bu kadar büyük bir soruna yol açacağını tahmin edemezdim… En sonunda bu da oldu.
Name: Vallahi senin ipinle kuyuya inmem ben! Bu memleket kırk senede kırk hükümet gördü, biri yapar, öbürü bozar… Emirname iptal olacakmış da arazi değerlenecekmiş de, ölme eşeğim ölme beni yollarda koyma!  Bu memlekette yarın ne olacak belli değil, belirsiz bir gelecek istemiyorum, zengin koca bulmaya gidiyorum ben Emir Bey, hadi hoşça kal!

Yazan: Serkan Sürek / 
Yayın: Tantana Mizah Dergisi, Sayı:85
Tarih: 12.12.2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Cartoon by Serkan Sürek International cartoon competition on bee and beekeeping  Dolyna-Ukraine. (2019)